Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020.
Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României.
Pentru informații detaliate despre celelalte programe cofinanțate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitați www.fonduri-ue.ro.
Specialiștii UPT și fonduri-structurale.ro vor pregăti 341 de studenți care au spirit antreprenorial și vor să își deschidă o afacere. Cele mai bune 26 de planuri de afaceri vor primi o finanțare de până în 60.000 de euro.
- Descriere
- Formare
- Concurs
- Rezultate
Ce este StartUPT?
StartUPT este un accelerator de afaceri care se adresează studenților din toată țara care doresc să înființeze un start-up în oricare din regiunile țării, mai puțin București-Ilfov. Ideile pe care le căutăm trebuie să facă parte din domenii precum IT, industrii creative, turism, sănătate, energie.
Ce oportunități îți oferim prin StartUPT?
Formare în antreprenoriat! Participi la curs împreună cu formatorii noștri și îți structurezi ideea într-un plan de afacere!
Vom derula cursuri de antreprenoriat certificate ANC pentru cel puțin 341 de studenți, masteranzi și doctoranzi din toate regiunile mai puțin dezvotate care vor să își înființeze o afacere în sectoarele economice cu potențial competitiv. Cursurile vor fi online și vom folosi instrumente interactive, studii de caz și sesiuni sincrone. La sfârșitul cursului vei participa la examen și vei obține certificarea națională în „Competențe antreprenoriale”.
Prezintă-ne ideea la concursul de planuri de afaceri! Te înscrii la concursul de planuri de afaceri și găsești finanțare pentru ideea ta!
Vom organiza un concurs de planuri de afaceri la care vei putea participa și vei putea fi unul dintre cei 26 de antreprenori care vor primi până la 60.000 de euro pentru afacerea lor. În cadrul concursului vom selecta 13 afaceri care vor primi finanțare de 40.000 de euro și 13 afaceri vor fi finanțate cu 60.000 de euro.
Ești printre cei 26? Participi la un stagiu de practică și își dezvolți afacerea cu ajutorul mentorilor noștri!
Te vom sprijini să îți dezvolți spiritul de antreprenor prin activități de întreprindere simulată, servicii personalizate de mentorat în antreprenoriat și inovație digitală și vei urma un stagiu de practică într-o întreprindere cu activitate similară. Vei participa, inclusiv, la două Școli de Afaceri!
Înființezi afacerea și pornești la drum ca antreprenor StartUPT!
După ce finalizezi toți pașii de mai sus înființezi afacerea și îți începi activitatea. Vei avea 1 an la dispoziție să îți dezvolți afacerea cu ajutorul finanțării primite conform planului tău de afacere. Apoi, timp de 6 luni, vei asigura sustenabilitatea afacerii prin forțe proprii. Fii fără grijă! Noi vom fi alături de tine și te vom sprijini în toată această perioadă.
Alte linkuri către informații despre StartUPT
Informații pentru studenți
Proiectul StartUPT debutează prin selecția participanților la cursurile de formare antreprenorială. Acesta este un pas obligatoriu pentru participarea la următoarele etape ale proiectului:
- Formare în antreprenoriat – cel puțin 341 de studenți vor urma cursuri de „Competențe Antreprenoriale” certificate ANC;
- Concurs de planuri de afaceri – va fi organizat un concurs de planuri de afaceri unde vor fi selectate 26 de planuri de afacere din sectoarele competitive identificate conform SNC (Anexa 7 la Metodologie): 13 afaceri vor fi finanțate cu maximum 40.000 de euro și vor viza înființarea a minimum 2 locuri de muncă, iar 13 afaceri vor primi finanțare în cadrul proiectului cuprinsă între 40.000 – 60.000 de euro și vor viza înființarea a minimum 3 locuri de muncă;
- Stagii de practică și mentorat pentru cei 26 de antreprenori selectați;
- Dezvoltarea afacerii cu ajutorul finanțării primite timp de 12 luni;
- Asigurarea sustenabilității afacerii înființate timp de 15 luni ulterior finalizării sprijinului.
Cursurile de „Competențe Antreprenoriale” certificate ANC se desfășoară pe mai multe serii. Cursurile au o durată de 40 de ore de formare (luni-vineri – 4 ore/zi, sâmbătă – 8 ore/zi) și au loc atât în prima partea a zilei, cât și după-amiaza/seara, astfel:
- Seria 1: 14 februarie 2022 – 23 februarie 2022 (finalizat)
- Seria 2: 28 februarie 2022 – 9 martie 2022 (finalizat)
- Seria 3: 14 martie 2022 – 23 martie 2022 (finalizat)
- Seria 4: 28 martie 2022 – 6 aprilie 2022 (finalizat)
- Seria 5: 8 aprilie 2022 – 19 aprilie 2022 (în desfășurare)
Fii student antreprenor în StartUPT
Pasul 1. Citește cu atenție metodologia de selecție și verifică că ești eligibil să participi la cursurile de formare antreprenorială StartUPT. Anexele la metodologie se găsesc mai jos.
Erata nr. 1 din 11.02.2022 la Metodologia de selecție a grupului țintă
Pasul 2. Dacă ești eligibil, completează formularul de înscriere pentru participarea la cursurile de formare antreprenorială StartUPT.
Înscrierile la cursurile de formare s-au încheiat deoarece au fost ocupate toate locurile disponibile. În același timp, am dat startul concursului de planuri de afaceri StartUPT.
Anexe la metodologia de selecție a grupului țintă – participanți la cursurile de
„Competențe antreprenoriale” organizate în cadrul proiectului StartUPT:
Anexa 1 – Formular de înregistrare individuală a participanților la operațiunile finanțate prin POCU 2014-2020
Anexa 2 – Acord privind prelucrarea datelor cu caracter personal
Anexa 3 – Declarație pe propria răspundere privind evitarea dublei finanțări
Anexa 4 – Declaraţie privind evitarea conflictului de interese
Anexa 5 – Fişă îndeplinire criterii de eligibilitate la înscriere
Anexa 6 – Grilă de evaluare calitativă a persoanei admise în grupul țintă
Anexa 7 – Lista codurilor CAEN aferente direcţiilor de politică industrială menţionate în Strategia Naţională pentru Competitivitate 2014-2020 și Lista domeniilor și subdomeniilor de specializare inteligentă și sănătate
Cunoaște-i pe trainerii noștri
Claudia Cordea este doctor în management și antreprenoriat, formator și cadru didactic asociat la Universitatea de Vest Timișoara. A fost Președinte Național Junior Chamber International România și are experiență de peste 11 ani în scrierea și implementarea proiectelor cu finanțare nerambursabilă din programe precum POCU, InterREG, POSDRU și CNFIS-FDI.
Giana Bălan este consultant și trainer, cu o experiență de 14 ani în coordonarea de proiecte de dezvoltare și inovare. A condus sesiuni de instruire pe teme precum: antreprenoriat, management de proiect, accesare fonduri europene, analiză economico-financiară și analiză cost-beneficiu.
Dafina Cîmpean este director de marketing cu peste 13 ani de experiență în domeniu, fiind nominalizată la secțiunea „Directorul de Marketing al Anului 2018” în cadrul Romanian Top Hotel Awards. Este autoarea a 3 volume cu statut științific, profesional și cultural, și a fost mentor la EduHack 2021.
Lavinia Iancu este specialistă în PR/OJECT MANAGEMENT, doctorandă în management și cadru didactic asociat în cadrul Academiei de Studii Economice din București. Este Fondatoare & CEO în cadrul SUSTENOBIL PR/ODUCTION și ReFEEL Solutions, organizații distinse cu Biz Sustainability Awards pentru Inovație în Digital.
Rezultatele concursului StartUPT
Lista finala a planurilor de afaceri selectate la finantare si rezerve – categoria 40.000 euro
Lista finala a planurilor de afaceri selectate la finantare si rezerve – categoria 60.000 euro
Lista planurilor de afaceri declarate ADMISE după Fazele 2 & 3 Categoria 40.000 euro (ETF si PITCH)
Lista planurilor de afaceri declarate ADMISE după Fazele 2 & 3 Categoria 60.000 euro (ETF si PITCH)
Procedura pentru susținerea pitch-ului StartUPT
Planificare susținere pitch StartUPT
Finanțează-ți afacerea cu până la 60.000 de euro!
În perioada 18.04.2022-06.05.2022 se desfășoară depunerea dosarelor de candidatură pentru competitța de selecție a planurilor de afaceri StartUPT. Vor fi selectate pentru finanțare 13 afaceri (care vor viza înființarea a minimum 2 locuri de muncă) cu maximum 40.000 de euro și 13 afaceri (care vor viza înființarea a minimum 3 locuri de muncă) cu o sumă cuprinsă între 40.000 – 60.000 de euro.
Dosarul de candidatură pentru participarea la concurs va fi depus până cel târziu în data de 6.05.2022 la ora 23:59 într-o secțiune special creată pe Campusul Virtual UPT.
Aplicanții care au participat la cursurile de formare antreprenorială StartUPT au acces automat la secțiunea de concurs de la adresa de mai sus. Alte categorii de aplicanți trebuie să solicite acces la secțiunea de concurs completând formularul următor cu cel mult 24 de ore înainte de închiderea depunerilor: https://form.123formbuilder.com/6137820/
Dosarul va conţine actele menționate în Metodologia de selecție a planurilor de afaceri, pe care o găsiți mai jos, împreună cu anexele aferente.
Vă încurajăm să depuneți dosarele de candidatură în mod continuu începând de la lansarea competiției, evitând aglomerarea de final și eventuale probleme generate de suprasolicitarea platformei online.
Documente necesare pentru depunerea dosarului de concurs
Metodologia de selecție a planurilor de afaceri ce vor fi finanțate în cadrul proiectului StartUPT
Anexa 0 – Formular de înscriere
Anexa 1 – Plan de afaceri (format standard)
Anexa 2 – Buget minimis plan de afaceri (format standard)
Anexa 3 – Declarație de eligibilitate (format standard)
Anexa 4 – Acord pentru folosirea datelor personale (format standard)
Anexa 5 – Calendar concurs planuri de afaceri
Anexa 6 – Grila evaluare Faza 1
Anexa 7 – Grila evaluare Faza 2
Anexa 8 – Grila evaluare Faza 3
Anexa 9 – Ghidul solicitantului condiții specifice – Innotech Student
Anexa 10 – Lista codurilor CAEN aferente direcțiilor de politică industrială menționate în Strategia Națională pentru Competitivitate 2014-2020
Anexa 11 – Lista domeniilor si subdomeniilor de specializare inteligenta si sănătate
Anexa 12 – Schema de minimis INNOTECH STUDENT
Anexa 13 – Contract de subventie_6.13
Anexa 14 – Curriculum vitae (format standard)
Evenimentul de lansare a proiectului StartUPT a avut loc online pe 2.03.2022. Poți să (re)vezi înregistrarea evenimentului și informații despre modul de înscriere. Click aici pentru detalii
Pe 18.04.2022 s-a lansat concursul de planuri de afaceri StartUPT. Click aici pentru detalii
Afacerile finanțate prin StartUPT sunt (click pe fiecare pentru detalii):
- ADVERO RVLB SRL
- BENE CONSUTLANTA & PROIECTARE SRL ADVERO RVLB SRL
- CGE ZENSATION CM SRL
- DO-RE-ME EVENTS SRL
- EXIT REALITY ROOM SRL
- FABRICA DE CONTINUT MARKETING SRL
- FARKLEIN SRL
- FLOREI ARCHITECTURE SRL
- FORTRESS HOUSE SRL
- HAIDAHAI GLAMPING RESORT SRL
- K-NOI BED & SPA SRL
- KID RUBBER SRL
- LIONS MEDIA & PODCAST SRL
- MZR HABITAT SRL
- NEWDERM CLINIC SRL
- PRETORIAN GARDEN SRL
- PROIECT GEO STRUCTURI SRL
- RUBIS WRITE OCCASIONS SRL
- SCIMITAR TECH SRL
- SENECTRIC SRL
- TOP SUBTRAVERSARI CHS SRL
- WORKTAGON SRL
- ZDFIZIOKINETOTERAPIE SRL
Conferința finală a proiectului StartUPT a avut loc pe 6.12.2023 la Bilblioteca UPT. Click aici pentru detalii
„StartUPT” (POCU/829/6/13/140550) este un proiect cofinanțat din Fondul Social European, prin Programul Operațional Capital Uman (POCU) în cadrul liniei de finanțare „Innotech Student”. Proiectul este implementat de Universitatea Politehnica Timișoara în calitate de Beneficiar, împreună cu fonduri-structurale.ro (Grupul de Consultanță pentru Dezvoltare DCG SRL) în calitate de partener, în perioada decembrie 2021 – decembrie 2023. Valoarea totală eligibilă a proiectului este de 9.280.400,14 lei, din care valoarea finanțării nerambursabile este de 9.190.844,13 lei. Valoarea co-finanțării eligibile a Beneficiarului și partenerului este de 89.556,01 lei.
Beneficiar: Universitatea Politehnica Timișoara
Director proiect
Prof.dr.ing. Radu Vasiu
radu.vasiu@upt.ro
Partener: fonduri-structurale.ro (Grupul de Consultanță pentru Dezvoltare DCG SRL)
Expert proiect
Dana Miron
antreprenoriat@fonduri-structurale.ro
Perioada
dec. 2021 – dec. 2023
Valoare
9,28 milioane lei
Membri
Mugur Mocofan, Silviu Vert, Roxana Sîrbu, Alina Bălă, Cosmin Mușat